Games Night (4 september) - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu Games Night (4 september) - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

Games Night (4 september)

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

05 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Games night... Het klinkt leuk, maar toen ik binnenkwam schrok ik toch een beetje. Er waren mensen monopoly aan het spelen of aan het schaken. Dit was niet wat ik had verwacht! We gaven het toch een kans en begonnen aan levensweg (lees: Eva en Jeanny). Ik won, jeej. Daarna deden we mee met een potje van de 'violent game'. Het klinkt spannender dan het is - om eerlijk te zijn werd het na een tijdje een dode boel. Eva en ik kregen een uitnodiging om langs te komen bij een 'flatparty' van Imke (een ander meisje van de Universiteit van Utrecht). Eerst konden we - als echte nieuwelingen - het gebouw niet vinden. Eenmaal daar, was het super vol met allerlei mensen en een heleboel flessen drank. Want geloof me, de Engelse/Schotse mensen zijn zeker niet vies van een drankje (of meer). Ze drinken hier met rietjes uit wijnflessen of zetten zo een fles wodka aan hun mond. En de meesten zitten niet binnen, maar buiten. Ze laten overal hun flesjes en troep achter. Verder zijn de meisjes ook schaars gekleed met vele lagen make-up. Vergeleken met hun zijn wij hier super brave meisjes gekleed als nonnen. Het is geordie/jersey shore, maar dan in het echte leven. Ik dacht dat die programma's overdreven waren, maar niks is minder waar. De 'flatparty' was wel erg gezellig en levendig. Beter dan schaken.

Leuk feitje van vandaag: ik heb mijn huisgenootjes bekend gemaakt met het fenomeen "wiebetaaltwat". We hadden eerst een potje met geld gemaakt om dingen van te betalen, maar dat is veel minder handig. Het was lastig om uit te leggen en ze begrepen er eerst niks van. Maar gelukkig kan de site ingesteld worden op Engels. Ze zijn nu helemaal fan en vinden het jammer dat er niet zoiets in hun land bestaat (maar het zal vast bestaan...)

• 05 September 2016 - 13:04

Renée:

Ohoh, dat is wel even anders allemaal: culture shock! Maar het zal best wennen hoor. Gewoon overal aan meedoen is de goede instelling! Fijne dag