10e schoolweek en het weekend - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 10e schoolweek en het weekend - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

10e schoolweek en het weekend

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

20 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Deze week was (gelukkig) wat rustiger dan de afgelopen drie weken. Dat betekent dat ik minder interessants te schrijven heb, dus minder leeswerk voor jullie. Maandag heb ik met Eva de wekelijkse boodschappen gedaan. We hebben er een traditie van gemaakt om daarna een lekker toetje te eten. Dat hebben we dus afgelopen maandag ook gedaan (zie foto) - anders is het geen traditie (duh). Dinsdag heb ik met Rosa getennist. Omdat we onze bad Monday elke week overslaan, is de dinsdag nu onze bad Monday. Maar in ieder geval hebben we een balletje geslagen - en daar gaat het om. 's Avonds ging ik uiteten met de meiden van de Universiteit van Utrecht (en 1 meisje uit Amsterdam). We waren met 6 in totaal. We kenden elkaar voor Aberdeen helemaal niet, maar we wisten alleen van elkaar dat we gingen. Nu het einde van ons avontuur steeds dichterbij komt, leek het ons leuk bij te praten en onze ervaringen met elkaar te delen. En uiteten gaan is daar de perfecte gelegenheid voor. Het was een hele gezellige avond en het was goed om te horen dat iedereen het naar haar zin heeft. Woensdag zouden we thuis tegen Glasgow spelen, maar de wedstrijden werden in de ochtend afgelast. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant was het ook wel lekker een keer een woensdag voor mezelf te hebben. Overdag heb ik vooral gestudeerd en 's avonds was er een whisky tasting van de whisky society. Ik kon er eindelijk heen, omdat ik dus geen wedstrijden hoefde te spelen (happy me). Deze kans wilde ik voor geen goud missen! De tasting was 4 pond voor leden en 5 pond voor niet-leden. Ondanks dat ik er nog nooit geweest was, ben ik volwaardig lid (lidmaatschap is betaald). Ik zei dan ook bij binnenkomst dat het mijn eerste keer was, maar dat Eva mij lid gemaakt had. Waarop de president antwoordde met: That's what I call good friends - and he is right. Ook dit was een gezellige avond. Maar ik kan mij weinig tot geen niet-gezellige avonden herinneren waar alcohol bij betrokken is. Na de tasting, gingen we met z'n allen nog naar de bar. Want: gezelligheid kent geen tijd (lekker afgezaagd, I know). Donderdagavond was het weer tijd om te helpen op de tennisbaan. Soms voel ik mij een beetje verloren als ik de kinderen iets probeer uit te leggen over hun techniek. Om dit deze week te voorkomen had ik mij verdiept in de Engelse tennistermen door filmpjes te kijken van Djokovic en uitleg over de verschillende slagen te lezen op het internet. Vrijdag ben ik de hele dag binnen geweest om te studeren, omdat ik maandag weer een tentamen heb. Toen ik om half 5 de deur uit liep om naar de tennis training te gaan, kreeg ik eindelijk frisse lucht. Wat voelde dat goed! Maar het had tijdens de nacht gevroren en het was dus vrij koud... Precies op het moment dat ik mij afvroeg of de training eigenlijk wel door ging, kreeg ik een Facebook melding. Violeta had een bericht gepost in de tennisgroep: "No training tonight. Courts are frozen and not playable." Ik liep maar weer terug naar huis. Mijn huisgenootjes waren verbaasd om mij weer te zien (ik was namelijk nog geen 5 minuten weggeweest). Later op de avond ging ik naar Svenja's flat om een meidenavondje te houden (inclusief klassieke spelletjes). Zaterdag was het weer tijd om de realiteit onder ogen te zien: study room. Gelukkig was Jeanny er ook (niet all by myself). Maar aangezien het niet mogelijk is de hele dag te leren, besloten we 's avonds naar de film te gaan. Naar de bioscoop is toch altijd een leuk uitje. We kozen voor de film: Fantastic beasts and where to find them. Het was niet de beste film die ik ooit gezien heb, maar ook zeker niet de slechtste. Vanochtend had ik een goed begin van mijn zondag: een pannenkoeken ontbijt! En niet zo maar één... We hadden namelijk allerlei beleg voor op de pannenkoek: salted caramel, nutella, gesmolten chocolade, honing, banaan, appel, rood fruit en ga zo maar door. Ik zit nu weer vol energie om te studeren!

  • 20 November 2016 - 17:05

    Renée:

    Leuk om met alle Utrechtse meiden af te spreken! Een keer een weekje iets rustiger, niet verkeerd. Weer even studeren, de laatste weekjes breken al aan. Succes morgen met het tentamen. En weer een goede week natuurlijk, liefs R&R

  • 21 November 2016 - 09:38

    Milou:

    Sab, succes met je tentamen!! Leuk van je whiskey proeverij zeg, en van je Utrechtse meidenavond :) Geniet er nog even lekker van daar mop!! Ik ben benieuwd wanneer je weer in Nederland bent (al kan ik me voorstellen dat jij daar nog helemaal geen zin in hebt ;))
    Liefs!

  • 21 November 2016 - 13:33

    Cecile:

    Een whisky society… zullen we die hier ook oprichten? Lijkt me wel wat… Liefs, ook van Wim!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 10958

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: