11e schoolweek en het weekend - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 11e schoolweek en het weekend - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

11e schoolweek en het weekend

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

27 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Maandag was het weer tijd voor de wekelijke boodschappen-sessie met Eva. En zoals ik vorige week vertelde, hebben Eva en ik de traditie om daarna ijs te eten. Maar een traditie moet soms verbroken worden – anders is het geen echte traditie. We hadden allebei geen zin in ijs, omdat het buiten zo koud was. Maar om de traditie toch deels in stand te houden, haalden we wel een toetje. Namelijk: melk en chocola. Het was ‘perfect weather’ voor… Chocolademelk! Dinsdag ging ik na school de stad in met twee doelen: een kerstcadeautje kopen en een kersttrui kopen. Nu al? Ik weet het... Het is nog ongeveer een maand tot de kerst. Maar aangezien ze hier geen Sinterklaas vieren, kan het feest niet vroeg genoeg beginnen. Ik had een cadeautje nodig voor in de avond, want we gingen een Kerstcadeau-ruilspel spelen. En de kersttrui was voor mijn kerstdiner op donderdag (de dresscode was Christmas jumpers, dus ik moest wel). En – zoals jullie waarschijnlijk al verwacht hadden – bereikte ik beide doelen. Toen ik weer thuis was, was het tijd om het laatste Fantastic Four Dinner voor te bereiden. Ik had deze keer de eer om een starter te maken. Ik ging voor: courgettesoep met zalm – thank you AH voor dit geweldige recept. Ik ben zo vriendelijk om de link te delen, dus als je interesse hebt: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R383222/courgettesoep-met-zalm. Het diner was – zoals altijd – lekker en gezellig. We draaiden de hele avond kerstliedjes, om in de kerstsfeer te komen. Na het eten was het tijd voor de cadeautjes! We speelden een leuk (maar stressvol) spel, en iedereen eindigde met een cadeautje. Woensdag was pyjama dag: ik stond op, ging achter mijn bureau zitten om mijn essay (To what extent is English a killer language?) te schrijven en daar heb ik vrijwel de hele dag gezeten. En toen was het alweer donderdag. De laatste officiële schooldag van het semester! Aan de ene kant was ik blij – want het is altijd fijn om “vakantie” te hebben. Maar aan de andere kant maakte het mij ook een beetje verdrietig – want hoe zeg je gedag tegen mensen, die je hoogstwaarschijnlijk nooit meer zal zien. Maar bovenal was het bizar, want het semester is echt voorbijgevlogen. ’s Avonds had ik een goede afsluiter van het semester: mijn kerstdiner van de tennisvereniging (in mijn kersttrui woohoo). Nicola, Olivia, Catherine en ik gingen eerst voor pre-drinks naar Revolution. Vervolgens gingen we met z’n vieren naar The Old Schoolhouse. Toen ik aan tafel zat, voelde het echt als Kerst. Iedereen droeg kersttruien, er lagen Christmas crackers op tafel, er was (veel) lekker eten en de sfeer zat er goed in. Zelfs leek er buiten sneeuw te liggen (het was eigenlijk wit van de vorst, maar who cares). Na het eten gingen we met z’n allen nog naar Jam Jar om drankjes te drinken. Vrijdag en zaterdag waren essay-schrijf dagen. Zaterdagavond hebben Eef en ik de film “Chalet Girl” gezien – om in de wintersport stemming te komen. En vandaag is het de hoogste tijd om mijn essay af te maken!

  • 27 November 2016 - 15:32

    Wim:

    Hi Sabien, volop actie! Dan vliegt de tijd inderdaad. Leuk om over 'bekende' plekken te lezen. Succes met je essay!

  • 27 November 2016 - 17:13

    Renée:

    Hi Bien! Dat wordt een lange kerst voor jou dit jaar! Wel gezellig hoor, mij nog iets te vroeg. Maar ach, lekker eten en drinken is altijd goed. Leuk om het zo intensief mee te beleven. Hier is het ook al echt winter aan het worden; vroeg donker, koud, grijs, mist en nachtvorst. Maar inderdaad is bijna iedereen in Nederland eerst nog druk met Sinterklaas, gekleurde Piet, dichten, speculaas en surprises. Wij hebben 2 december open dag bij TU Delft, mogen we nog een keer in de collegebanken zitten! Voor jou zit het semester er al weer op! Veel plezier met alle afscheids- en kerstfeestjes. Fijne week, kus paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 10956

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: