Tentamenweek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu Tentamenweek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

Tentamenweek

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

13 December 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Deze week heb ik vooral doorgebracht in de bieb. Hoe zielig dat ook klinkt - het is wel de waarheid. Maar gelukkig had ik de meeste avonden wel een avondprogramma, behalve op maandag. Maandagavond was het Sinterklaasavond voor jullie, maar voor Eva en mij was het gewoon een avondje leren in de bieb. Dat is dan weer het nadeel van op uitwisseling gaan: geen chocolade letters, pepernoten of cadeautjes voor ons. Maar gelukkig zijn we geen 5 jaar oud meer, dus we konden het wel aan. Dinsdagavond was het alweer tijd voor mijn 3e kerstdiner van 2016. Want ondanks dat Sinterklaas niet langs is gekomen, is de Kerstman volop aanwezig. Voor 5 pond kregen we een 3-gangen diner en een drankje - het was zo goedkoop, dat we dachten dat het waarschijnlijk niks zou zijn. Maar dat was (gelukkig) niet waar! Woensdag werd de library-squad uitgebreid naar 3: Eva, Nienke en Sabien. 's Avonds besloten we te eten in de St. Machar bar voordat we naar de Christmas whisky tasting gingen. Want drinken op een lege maag is nooit een goed idee. En daarnaast vonden we dat we wel een traktatie verdiend hadden. Na de whisky tasting belandden we weer terug in de bar (surprise). De volgende dag veranderden we van studeerlocatie: de studyroom in plaats van de bibliotheek. Wat een verbetering (sarcasme). En helaas waren we alledrie (een beetje) slaperig van de vorige avond. En vrijdag... Vrijdag was het dan eindelijk tijd voor het Spaans tentamen, want inmiddels hadden we wel genoeg gehad van al het leren. Na het tentamen gingen Eva, Jana en ik een kopje koffie (chocolade melk in my case) drinken om afscheid te nemen. Want daar moesten we alweer aan gaan geloven. Het einde komt steeds dichterbij, maar het is nog moeilijk om te bevatten dat ik binnen een paar dagen echt wegga. Maar goed, om te vieren dat de tentamens voorbij waren, gingen we lekker een avondje stappen. En zaterdagavond keken we de laatste Harry Potter film, dus ook van Harry en zijn vriendjes moesten we daarna afscheid nemen. Zondag stond er een druk programma op de planning: we begonnen met wentelteefjes als ontbijt. Daarna liepen we naar de stad om naar de escape room te gaan. En guess what? We escaped woohoo! Wel net op tijd... Vervolgens liepen via de Christmas Market terug naar huis voor een high tea: muffins, donuts, koekjes - we had everything. En in de avond was het tijd voor het aller aller laatste Fantastic Four Dinner in Aberdeen - the repair dish. We hadden allemaal niet echt veel trek, maar dat was ook niet heel gek eigenlijk... Daarnaast was tijd voor kerstcadeautjes, want we hadden we lootjes getrokken voor Secret Santa. We hadden een gezellige avond samen. En aangezien het zo'n gezellige avond was (en m'n huisgenootjes op een road trip zijn) besloten we spontaan een sleepover te houden. Er vond een hele volksverhuizing plaats: de bank werd verplaatst, de matrassen werden in de keuken gelegd en onze mooiste pyjama's werden van stal gehaald. Alsof we 10 jaar terug in de tijd gingen.

• 13 December 2016 - 17:14

Renée:

Lieve Bien, wat zal het raar en moeilijk voor je zijn, bij alles bedenken dat het de laatste keer is. Wat zijn de dagen, weken en maanden voorbij gevlogen. Zo sta je op Schiphol afscheid te nemen en zo staan we donderdag de 22ste weer op Schiphol om je op te halen. Nog een paar daagjes Aberdeen, dan Edinbourgh en ook nog 4 dagen London! Je hebt nog veel leuks voor de boeg. Succes met inpakken en afscheid nemen! Liefs R & R