5 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 5 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

5 september

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

05 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Vandaag stond er een heel programma op het menu: van half 10 - half 4. Een hele dag naar "school"... Dat zijn we (ik) niet meer gewend na ongeveer 2 maanden zomervakantie. Het kwam neer op heeel veel luisteren. Eén spreker vroeg ons: Can you hear me? En wij knikten braaf. Toen zei hij: Well, you might be able to hear me.. But you might not be able to understand me. Ze maken hier zo veel grapjes allemaal, echt typisch de Engels/Schotse humor. Maar om terug te komen op wat hij zei... Het Schotse accent is (lees: naar mijn mening) vergelijkbaar met het Friese/Twentse/Achterhoekse accent (lees: welk Nederlands accent dan ook). Het is eigenlijk dezelfde taal, maar je verstaat er helemaal niks van. Het programma bood ons desalniettemin nuttige en handige informatie over de lessen, het cijfersysteem enzovoort. In de pauze van 12-2 gingen Imke, Eva en ik de schoolkantine onderzoeken. Wij haalden de bescheiden meal deal: een sandwich, een snack en een drankje voor 3 pond! Woehoe!!! Maar je kon er van alles eten: van ijs tot taco's. Het deed mij denken aan de Amerikaanse kantines die je ziet in films, zoals High School Musical (jaja je mag lachen omdat ik deze filmtitel gebruik). Na deze fantastische lunchen, zijn we de bieb in gegaan Ik hoor jullie denken: die universiteitsnerds gaan de bieb nu al weer in. Maar het is echt een kunstwerk vanbinnen en buiten. En het uitzicht is werkelijk adembenemend. Na het dagprogamma hebben we met een groepje van 3 Duitsers en 2 Nederlanders bij The Bobbin een 'biertje' gedronken (lees: een biertje hier is standaard een halve liter). The Bobbin is DE studentenpub van hier. Het was lachen, gieren en brullen. Maar het werd langzamerhand tijd voor avondeten. We besloten langs de Lidl te gaan, maar niemand had meer echt zin om te koken. Daarbij is koken nog niet handig... Want we hebben nog steeds ons keukengerei niet compleet (lees: we hebben 2 lepels, 2 vorken en 2 glazen voor 4 mensen). We haalden lasagne voor in de oven. En ik at met alleen 1 vork uit de bak. Ik voelde mij een echt "skeere" student, zoals we dat zouden zeggen. Vanavond is er een Scottish Night of een Jazz Night. Waar we ook besluiten heen te gaan: de voetjes gaan van de vloer!

  • 05 September 2016 - 22:20

    Renée:

    Gelukkig is er een Ikea in de buurt! Kun je het nodige aanschaffen,... Plezier op de dansvloer straks! Leuke verhalen hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 10953

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: