7 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 7 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

7 september

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

07 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Eva en ik hadden om 12.40 een afspraak met onze Go Abroad Tutor: David Wheatley. Hij probeerde ons op te zoeken in het systeem, maar zowel Eva en ik bestonden niet (volgens het systeem dan). Hij had dit nog nooit meegemaakt. Daar zaten we dan maar mooi mee! Uiteindelijk kwam alles op zijn pootjes terecht en konden we onze vakken kiezen. De vakken die ik gekozen had, hadden overlap met elkaar. Dus ik moest ter plekke een ander vak kiezen. Het taalkundige vak en het Spaanse vak gingen samen. Maar het management vak kon ik dan niet volgen. PANIEK!!!! Een ander vak... Maar welke dan?!!! Jullie gaan het nooit geloven: DUITS! Ik heb gekozen om Duits te volgen. Dit gaat een top semester worden! Duits en Spaans leren in het Engels. Hoe bedenk ik het...

Vandaag was er weer een Fayre, maar deze keer een een Societies Fayre. Er zijn meer dan 150 verschillende societies in Aberdeen. In Utrecht zijn er verschillende studenten/studieverenigingen. Maar deze verenigingen zijn niet geheel vergelijkbaar. De variatie is zo groot: van de whisky en wine society tot de anime and manga society en in het midden zitten societies zoals chess society en de nerdverse society. Ik heb mij aangemeld voor de wijn, de whisky, de exchange en de Benelux society. Daarna besloten we (Svenja, Jeanny, Robin, Eva en ik) om een fiets te gaan huren. We hadden netjes opgezocht dat de fietsenwinkel open is op bepaalde tijden op woensdag en zaterdag. Eenmaal daar was het één grote chaos. We waren niet de enige die een fiets wilden huren. Maar dat is eigenlijk niet verrassend, als je beseft dat een busabonnement voor 4 maanden maar liefst 200 pond kost. Bij de fietsenwinkel kan je een fiets krijgen voor 40 euro borg, en na de 4 maanden kan je je borg terug krijgen. Dat klinkt super!!!! Of tenminste... Dat dachten we. Want op de website stond niet dat alle fietsen kapot waren, en dat je ze zelf nog moest maken. En met kapot bedoel ik niet dat ze een lekke band hadden. Met kapot bedoel ik dat de remmen niet meer werken, de kettingen kleiner/groter gemaakt moeten worden (enzovoort). Een band plakken gaat nog net, maar dit... We besloten geen poging te wagen, want niemand vieze handen krijgen. Nee grapje. Maar we hadden allemaal geen ervaring met het maken van een fiets. Dus Pepijn - hij heeft in de zomer de fiets van de vader van opa opgeknapt - als je dit leest, KOM HIER!!! We hebben je nodig. Bij de receptie van ons 'studentendorp' deden we nog navraag naar fietsenwinkels, maar de meeste mensen (lees: iedereen) fietsen hier niet dus de poging was hopeloos. Maar we geven niet op totdat we een fiets hebben!! Vanavond gaan we koken bij Robin (KOKEN!!!!). Hij heeft namelijk wel pannen en bestek... Zin in!

  • 07 September 2016 - 19:48

    Renée:

    Jeetje, dat valt mooi tegen dan wat betreft die fietsen. In Nederland is het nog niet zo slecht geregeld dus. Dat wordt een pittig talen half jaar. Leuk om spaans te leren, misschien kunnen je spaanse kamergenootjes je helpen. Is de vijfde persoon al gearriveerd??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 10938

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: