9 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 9 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

9 september

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

09 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Vanochtend had ik echt iets om voor op te staan: de welkomst sessie van het vak Duits (niet dat het het waard was...). Er zaten maar liefst 20 mensen waarvan er 10 verkeerd bleken te zitten. Dus veel animo voor deze sessie was er niet. Maar ik kan er niks over zeggen... Want ik heb zelf per ongeluk gister de welkomst sessie van Spaans gemist. Oeps. Daar gaat mijn reputatie als goede, ijverige leerling. Maar hier zijn de websites van school (zoals bijvoorbeeld Blackboard of Osiris) weer anders en daar moet ik nog even aan wennen. Verder voelt het nog als een vakantie in plaats van dat ik hier ben om te studeren. Dus ik moet nog uit die modus komen. Om dat te bereiken heb ik vandaag mijn schoolboeken aangeschaft. In Utrecht maakten we weinig tot geen gebruik van boeken, maar voornamelijk van artikelen. Ik schrok mij dan ook een hoedje toen ik zag hoe veel geld het boek kost voor Spaans: 66 pond. Je moet er wat voor over hebben om Spaans te leren...

Ik ga zo tennissen om de calorieën van alle gratis pizza van de afgelopen dagen te verbranden. De plannen voor vanavond zijn om samen te eten en te beerpongen. We hebben alleen geen pingpong bal (een vereiste om beer pong te spelen). Maar gelukkig hebben we wel bier, dus dat scheelt. Beerpong met limonade in plaats van bier is een heel ander verhaal dan beerpong zonder bal. Verder willen we een handtekening (en foto) scoren van Kristian Nairn: Hodor van Game of Thrones - voor degenen die deze naam niet kennen. Ik zal eerlijk zijn: ik kende deze naam zelf ook niet en ik kijk ook geen Game of Thrones. Maar dat mag de pret niet bederven. Het zal een mooi feestje worden met Kristian als DJ in The Garage... To be continued