10 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 10 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

10 september

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

10 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Na een nacht van 6 uurtjes slaap - omdat we uit waren geweest - was het tijd voor ons eerste uitstapje: Stonehaven en Dunnottar Castle. We namen de bus van Aberdeen naar Stonehaven (50 minuten). We kregen maar liefst een family bus ticket! Want dat was het goedkoopst. De eerste bezienswaardigheid in Stonehaven was de Subway omdat iedereen (lees: vooral Jeanny, Robin en ik) honger had. Na deze tussenstop liepen we naar de zee en de haven. Wauw! Het zag er allemaal even mooi uit. Vanaf Stonehaven liepen we voor de gezonde beweging naar het kasteel (30 minuten). Het lopen en de frisse lucht deed ons goed. Verder bleef ik maar foto's maken, want hoe hoger je komt hoe mooier het uitzicht wordt. Ik voelde mij net een Chinese toerist (excuses voor de stereotypering). De benaming kasteel is misschien te veel van het goede. Een ruïne is een betere omschrijving. Het is zo bizar om te bedenken dat er eeuwen geleden mensen in hebben geleefd, terwijl het nu "maar" een toeristische attractie is. Doordat ik zo druk bezig was met het foto's maken van de omgeving, lette ik even niet op en BOEM... Daar viel mijn telefoon. Mijn vorige telefoon was zo vaak gevallen en nooit gebeurde er wat mee. Ik noemde hem de moderne nokia (want die was ook niet kapot te krijgen). Helaas was dit niet de moderne nokia en zitten er nu barsten in het scherm. Poor baby - only 10 days old. Na mijn verdriet te hebben verwerkt, gingen we weer verder. We liepen rond door "het kasteel" en toen we alles gezien hadden, besloten we een powernap te nemen in het gras. We waren allemaal (een beetje) moe van gisteravond. Na deze powernap waren we weer opgeladen om de terugweg te lopen. We vonden dat we na al het lopen wel een traktatie verdiend hadden: fish and chips it was. Jummie!!! Naast de fish en chips winkel zat een ijswinkel... Je raadt het al: we namen ook nog een ijsje! Ook de family picture mocht niet ontbreken vandaag: we hadden tenslotte een family busticket gekregen.

Toen we terug kwamen op de campus wisten we niet wat we meemaakten... Kijk de video om zelf te kunnen oordelen (in de waterbak zit een mix van bier en wodka - just so you know).


  • 11 September 2016 - 10:13

    Renee:

    Wat een mafkezen!! Balen van je mobiel, gelukkig doet ie het nog wel,... Leuk dat jullie al zijn wezen toeren! Van de week mag je weer studeren, na veel weken vrij af. Dat zal wel niet meevallen. Liefs uit Warnsveld R&R

  • 12 September 2016 - 17:30

    Cecile:

    Leuk om je te volgen Sabien! De omgeving ziet er prachtig uit, dus ik ga écht eens kijken of WIm en ik een trip naar Aberdeen kunnen maken. Waar zit jij ergens in de stad? Weet je toevallig een leuk hotel in de buurt?

  • 15 September 2016 - 01:29

    Sabien:

    Super leuk dat jullie nu daadwerkelijk de trip geboekt hebben!!! Zin in! Helaas zit ik niet in de stad, maar wel vlakbij op de campus! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 10934

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: