1e schoolweek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 1e schoolweek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

1e schoolweek

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

18 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten - schooldagen zijn niet de meest interessante dagen om over te schrijven en ik wil jullie niet vervelen - maar hier ben ik weer!!! Deze week ging de universiteit van start, dus ik moest er aan geloven... Ik ben tenslotte in Aberdeen om te studeren.

Maandag voelde ik me precies hoe ik mij op de eerste dag van de middelbare school gevoeld heb: klein en onwetend. Ook had ik een zware rugzak van alle schoolboeken - dus het plaatje van Sabien als brugklasser was weer compleet. Gelukkig bereikte ik het gebouw (Meston Building) zonder enige problemen - love you Google Maps. Ik gaf mezelf een denkbeeldig schouderklopje. Maar toen sloeg de paniek toe: waar was het lokaal eigenlijk?! Ik had geen idee waar ik heen moest en na 4x de weg gevraagd te hebben, was ik er dan eindelijk... Na 1 language class, 1 tutorial en 1 lecture zat mijn "zware" dag er al weer op. Schooldag 1: overleefd.

Dinsdag had ik maar liefst 2 lectures - poeh heftig leven, ik weet het! Tijdens de Spaanse lecture hebben we er een uur over gedaan om het alfabet door te nemen (huilen). Ik had afgesproken om na school te tennissen met Robin zodat ik goed voorbereid was op de tennis trials van woensdag. Het ging gelukkig een stuk beter dan de eerste 2x tennissen hier. Robin zei dan ook: "You play way better than before. Now you have to find a better player to play tennis with." Dat was goed om te horen! Verder was het een speciale dag vandaag: de 22e verjaardag van Svenja! Dat moest natuurlijk gevierd worden. Gebak en taart (lees: calorieën) waren in overvloed - maar gelukkig had ik daarvoor getennist... 's Avonds gingen we naar de Exchange ABDN Pub Crawl. We hebben een paar leuke pubs ontdekt, veel drankjes gedronken en (gekke) dansjes gedaan. Ik kan met een gerust hart zeggen dat dit haar beste verjaardag ooit (in Aberdeen) was.

Woensdag was het zo ver: de dag van de tennis trials... Hier had ik al die tijd naar toe gewerkt (lees: 3x tennist in Aberdeen). In de mail en op de flyer van de tennisvereniging stond: women's try outs 4-7 pm. Tot ik er om 3 uur via Facebook achter kwam dat de women's try outs van 1-4 pm waren en de men's van 4-7 pm. Ik kleedde me snel om en liep zo snel als ik kon naar de tennisbanen (het is ongeveer 25 minuten lopen op normaal tempo). Helaas, om half 4 waren ze al weg... Wat een ellende! Ik stuurde snel een Facebook berichtje naar één van de team captains en wachtte met smart op antwoord. Het antwoord liet niet lang op zich wachten en ik mocht zaterdag of zondag naar social tennis komen en om daar te laten zien wat ik kan. Om de gemiste tennis try outs goed te maken, heb ik in de avond samen met Jeanny en Svenja meegedaan aan de intensive workout training op Hillhead. Intensief was het zeker. Daarna hebben we ons weer verwend met een goede film en een heerlijke zak chips (we hadden gesport, dus dan mag dat).

Donderdag was ook al zo'n zware schooldag (lees: 1 lecture). 's Avonds hebben we Risk (Game of Thrones versie) gespeeld. Met dit spel heb je meer geluk dan wijsheid nodig en dat bewezen Margot en ik door te winnen zonder enige tactiek. Terwijl de rest eeuwig nadacht over hun volgende zet.

Vrijdag is mijn vrije doordeweekse dag. Dat betekent: 3 dagen weekend. Love it! Ik heb met Eva getennist - ja fanatiek he! Maar ik moest weer oefenen voor de "trials" op zondag. 's Avonds was het aan: movie marathon van Harry Potter. Wat een schatje was Daniel Radcliffe toch in de eerste film. We maakten veel vrienden met deze filmkeuze want opeens zaten we met ongeveer 15 mensen (in plaats van 5) Harry Potter te kijken. Ja, zei een meisje die op Hermelien leek (qua doen en laten), dat krijg je ervan als je Harry Potter op zet.

  • 18 September 2016 - 20:58

    Renée:

    Weer een volle week, met veel gezellige aktiviteiten! Lijkt erop dat je al veel nieuwe "vrienden" hebt gemaakt. Geniet er van, af en toe ook studeren! Liefs uit Warnsveld, paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 10946

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: