9e schoolweek en het weekend - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 9e schoolweek en het weekend - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

9e schoolweek en het weekend

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

13 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Maandagochtend vlogen Ciel en Wim weer terug naar Nederland (snik snik). Hun bus naar het vliegveld duurde er lang over - heb ik uit betrouwbare bronnen gehoord. Maar verder was er niks geks, en kreeg ik later op de dag bericht dat ze weer veilig thuis waren! Zelf nam ik maandag (met plezier) een dagje vrij van school om de dag door te kunnen brengen met mijn lieftallige ouders en broer(tje). Het was mooi weer (lees: het regende niet) dus we gingen naar Stonehaven. De trein was ideaal: met 15 minuten waren we er al, terwijl de bus er 50 minuten over doet. We wandelden vanaf het treinstation naar het dorpje, toen langs de haven en vervolgens omhoog naar Dunnotar Castle. We bleven maar zeggen hoeveel geluk we hadden met het weer, want nu begon zelfs het zonnetje te schijnen! Ondanks dat ik hier ook al geweest was, zag ik weer nieuwe dingen! De restauratie van de "drawing room" was nu klaar, en 2 maanden terug nog niet. We liepen allemaal op ons eigen houtje door het kasteel, totdat het de lucht opeens grijs werd... En daar kwamen de eerste regendruppels (oh oh). Gelukkig was het niet zo erg als het in eerste instantie leek, en het klaarde snel op. Alleen de weg terug naar het dorp was iets modderiger. Waarom mensen naar Stonehaven gaan heeft niet alleen te maken met het kasteel, maar ook met de fish & chips. Die konden wij ook niet weerstaan! Nadat we onze (hongerige) buikjes gevuld hadden, liepen we terug naar het treinstation. Pepijn had (zo slim als hij is) op de heenweg uitgezocht wanneer de treinen terug zouden rijden, zodat we niet te lang hoefden te wachten. Helaas mocht het niet baten, de trein had namelijk ruim een half uur vertraging. Dat was even balen, maar je doet er niks aan! Eenmaal terug in Aberdeen warmden we ons eerst even op in het appartement met een warme kop thee/koffie en een warme douche. Toen waren we weer klaar om uiteten te gaan. We gingen naar Revolution - waar ik normaal match teas heb. We bestelden geen pizza of sweet potato fries (zoals we normaal met het tennis team doen), maar ander lekker eten. Bovendien was het een hele gezellige avond. En alweer de laatste avond... Dinsdagochtend ging ik alleen van 10-11 naar m'n Spaanse grammar class. De rest van de dag nam ik ook weer vrij. Ik liep naar de stad, want daar had ik afgesproken bij The Cup. Met papa, mama en Pep. We hadden een lekkere lunch als afsluiter. En toen was het tijd om afscheid te nemen (snik snik). Na de lunch zou ik gaan tennissen met Nicola. Maar toen we bij de tennisbanen kwamen, hingen er geen netten. En toen we het vroegen bij de receptie, kregen we als antwoord: You are mad if you want to play. Het was namelijk niet zo'n mooi weer (understatement). We besloten om niet te spelen - ook omdat ik nog veel werk te doen had. Dus ik ging even naar de bieb. Daarna ging ik met Eva boodschappen doen, want we moesten ons Fantastic Four Dinner voorbereiden. Deze keer had ik het hoofdgerecht. Ik besloot om zalm risotto maken. Woensdag was het weer vroeg dag: 9.15 uur verzamelen op Union Square en 9.30 uur met de bus naar Glasgow. We hadden allemaal gehoopt dat de matches afgelast zouden worden vanwege het weer. De thuiswedstrijden waren namelijk wel allemaal afgelast. Maar wij moesten gewoon spelen! De busreis duurde heel lang. En onderweg kwamen we zelfs sneeuw tegen... Nu al sneeuw in Schotland - dit belooft wat. Ik begon met m'n singel en had nog (een beetje) angst om mijn service door te slaan. Ik verloor helaas, maar ik had gelukkig geen last van mijn arm. De dubbel wonnen we wel!!! Rosa was onze held van de dag, want zij kon ons met de auto terug brengen naar Aberdeen - dit scheelde ons veel tijd. We maakten eerst nog een snelle stop bij de McDonalds en daarna moesten we aan de terugreis geloven... Eenmaal thuis (20.30 uur) was het nog geen bedtijd. Ik had nog een Spaans presentatie, Duits presentatie en een tutorial voor te bereiden. Maar de voorbereiding heeft z'n vruchten afgeworpen. Voor onze Spaans presentatie hadden Eva en ik een B3! En ook Duits ging niet heel slecht. Ik ben er later wel achter gekomen dat ik het woord "Tennisschläger" de hele presentatie verkeerd uitgesproken heb. Dat is een beetje jammer, want mijn presentatie ging namelijk over mijn tennisracket. Maarja, ik ben er in ieder geval van af. Na de lessen was het al snel tijd om bus te nemen. Waarheen? Glasgow!! Alweer? Ja!! Waarom? Omdat het kan. Ondanks de negatieve verhalen die we gehoord hebben over Glasgow (samengevat: vieze en lelijke stad), vinden we dat we er geweest moeten zijn. Ook deze busreis duurde lang. En het voelde gek, omdat ik gister al in Glasgow was. Maar eenmaal weer in Glasgow, maakte dat niet meer uit. We konden ons hotel (St. Enoch Hotel) makkelijk en snel vinden. Op onze weg naar het hotel, kwamen we over een kerstmarkt. Aangezien hier geen Sinterklaas gevierd wordt, is alles nu al in de kerstsfeer hier. Maar het heeft wel iets gezelligs. Het is alleen vervelend dat ik nu denk dat het eind November / begin December is. We zetten onze spullen in onze kamer en daarna deden we nog een drankje in een bar (waar onze Eef haar telefoon liet liggen). We maakten het niet te laat, want de volgende dag was het tijd om Glasgow te ontdekken. Ik ging eindelijk meer zien dan alleen de tennisbanen (jippie)! We begonnen vrijdag met een stevig (Schots) ontbijt zodat we er de hele dag tegenaan zouden kunnen. Onze eerste “stop” was de Tourist Information. Daar kregen we een kaart en een heleboel informatie over de bezienswaardigheden van Glasgow. We begonnen onze ‘sightseeing tour’ in het centrum en toen liepen we verder naar Glasgow Green. Daar maakten we een korte stop in The People’s Palace. We vervolgden onze weg naar de Kathedraal van Glasgow, en daarna ‘klommen’ we naar de top van de Necropolis om enkele foto’s van het uitzicht (en onszelf) te maken. Nu denk je misschien: Zo zo, zij hebben veel gelopen op één dag! Maar we waren nog niet klaar… We begonnen aan onze ‘tocht’ naar The Kelvingrove Art Gallery and Museum. Daar ‘snelwandelden’ we door de verschillende exposities. We namen nauwelijks de tijd om de kunst echt te bewonderen. We zijn er in totaal anderhalf uur binnen geweest, maar ik denk dat je er wel een dag zou kunnen vertoeven. Ondanks dat we op dit punt nauwelijks meer onze ene voet voor onze andere voet konden zetten, besloten we om via de rivier terug te lopen naar het centrum. Het kostte ons veel moeite, maar het was het zeker waard. We trakteerden onszelf op een burger met frietjes en een lekker toetje. Dat hadden we wel verdiend na zo’n intensieve dag! We besloten na het eten terug te gaan naar het hotel. Om even uit te rusten en om ons daarna op te kunnen frissen voor een avondje stappen. Glasgow schijnt namelijk de 2e leukste stad te zijn om uit te gaan in Schotland. Maar al het lopen begon parten te spelen. Toen we op bed lagen, vielen onze ogen dicht (het was 20.30 uur). We sliepen alle drie door de wedstrijd Schotland – Engeland heen (hoe sneu). Om 22.30 uur werd ik verwart wakker. We besloten unaniem dat het beter was als we niet meer naar de bar of club gingen. We waren geestelijk en fysiek gesloopt. En dan denk je: oh die meisjes hebben nu een lekkere lange nachtrust. Nou, dat was niet helemaal waar. Ik was lekker aan het slapen, toen ik opeens Eva en Svenja hoorde praten. Ook deden ze het licht aan. Wat was er aan de hand, dacht ik. En toen voelde ik opeens een waterdruppel op mijn arm. Blijkbaar was het hard aan het regenen buiten, en het dak van het hotel kon het niet aan. En nu was het dus ook aan het “regenen” in onze hotelkamer – wij zaten op de bovenste verdieping. Wat moesten we nu doen?! Eva besloot zich aan te kleden en naar de receptie te gaan. We kregen een sleutel voor een kamer op de 1e verdieping. Dus midden in de nacht (half 2) moesten we onze spullen verzamelen en verhuizen naar een andere kamer. Gelukkig was het daar wel droog. De volgende dag besloten we het (veel) rustiger aan te doen. Onze benen waren nog steeds (zeer) vermoeid en we waren ook een beetje moe vanwege de nachtelijke verhuizing. Op zaterdag hebben we alleen de shopping centers en winkels van Glasgow bestudeerd. Maar dat is zeker niet onbelangrijk! Rond 5 uur namen we de bus en rond 8 uur waren we weer in Aberdeen. Als afsluiting van de gezellige dagen, hielden we een filmavond (romantische comedy) met wijn en popcorn. Vandaag heb ik vooral doorgebracht in de studyroom, want studeren moet ook gebeuren!

  • 13 November 2016 - 18:48

    Renée:

    Lieve Bien, een heel mooi verhaal weer, waar wij gedeeltelijk nog zelf onderdeel van zijn geweest. Het lijkt al weer even geleden. We kunnen ons nu zeker iets voorstellen bij het vele lopen! Zelf voelden we onze benen ook, na al die Schotse wandelingen. Fijn dat je nu wat meer hebt gezien van Glasgow dan alleen de tennisbanen daar. Zo langzamerhand heb je al aardig wat gereisd. Wat een verhaal over die lekkage bij het hotel. Niet te geloven! Jullie hadden wel een schadevergoeding mogen hebben voor de gebroken nachtrust! Een fijne week gewenst, woensdag nog tenniswedstrijden? Liefs van papa en mama

  • 14 November 2016 - 14:10

    Cecile:

    Een hotel met een lekkend dak? Het moet niet gekker worden, ha ha ha! Jouw conditie zal wel super zijn met al dat lopen en tennissen. Big hug!

  • 15 November 2016 - 12:12

    Sabien Gijsberts:

    Ja wij waren zelf ook verbaasd dat het lekte! Maar het hotel zag er sowieso aardig 'crappy' uit. We hebben wel gevraagd naar een schadevergoeding. Ze zeiden dat ze booking.com een email zouden sturen, maar we keken elkaar aan en dachten allemaal hetzelfde: "Daar horen we nooit meer wat van!". Maar inmiddels kunnen we er wel om lachen. Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 10952

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: