De dag van vertrek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu De dag van vertrek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

De dag van vertrek

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

04 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Opeens stond mama in mn kamer. Ik schrok: had ik dan echt de wekker gemist?! Ja.. Maar gelukkig had mama wel haar wekker gehoord en konden we op tijd (lees: 10 minuten later dan gepland) weg naar Schiphol. De reis ging voorspoedig en snel was het tijd voor het 'emotionele afscheid'. Er vloeiden geen tranen, maar ik was wel een beetje verdrietig. Daar ging ik dan, in mn uppie naar het voor mij onbekende Aberdeen. Beide vluchten verliepen goed. Ik had alleen een beetje stress bij de overstap, maar alles is goed gekomen. Ook mijn bagage was goed aangekomen op Aberdeen. Daar was ik dan.. Aberdeen. Wonder boven wonder scheen zelfs het zonnetje. Ik nam een taxi naar Hillhead Hills waar ik zal wonen voor de 4 aankomende maanden. De taxichauffeur was erg aardig en stelde mij gerust. Hij vertelde mij dat ik snel vrienden zou maken en een goede tijd ging hebben. Bij de receptie bij Hillhead Halls haalde ik mijn kamersleutel op. De campus was ontzettend groot. Ik voelde me zoals ik mij op de eerste dag van de middelbare school voelde: erg klein en verloren in een groot 'gebouw'. Na een tijdje ronddwalen vond ik het eindelijk. Ik deed de deur open en kreeg een warm welkom van twee Spaanse meisjes die mijn huisgenootjes zijn. Ik richtte mijn kamer in (lees: plakte 60 foto's op de deur, muur en kast van de kamer). Vervolgens gingen we met zijn drieën naar het welkomstdiner voor de eerstejaars (lees: water en sandwiches). Ik zag Eva, een meisje dat dezelfde studie doet als ik doe in Utrecht. We raakten met z'n allen aan de praat. Al snel zaten we met een groep van 1 Duits meisje, 3 Franse meisjes, 2 Nederlandse meisjes en 2 Spaanse meisjes. We spraken af om de volgende dag naar de brunch te gaan met z'n allen. Iedereen was erg moe, en ik ook na zo'n lange reisdag vol nieuwe indrukken en nieuwe mensen. Toch besloten mijn huisgenootjes en ik om de bus te nemen naar de stad om snel nog even een biertje te drinken. De pub was prachtig gedecoreerd, het bier smaakte heerlijk en het was erg gezellig. Maar we besloten om op een geciviliseerde tijd weer terug te keren naar ons huisje (lees: voor 12 uur). En daar kroop ik heerlijk mijn bedje in om lekker uit te rusten voor de volgende dag.

  • 04 September 2016 - 21:50

    Renée:

    Hahaha, dat zou wat zijn geweest als we ons echt verslapen hadden. Wij waren ook een beetje verdrietig, jij naar het verre Aberdeen en Pepijn vanaf Schiphol weer naar Delft! We weten zeker dat je een fijne tijd tegemoet gaat daar en erg veel zult leren! Voor we het weten sta je weer op de stoep! Enjoy, liefs Paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 10963

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: