17 en 18 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 17 en 18 september - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

17 en 18 september

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

18 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Zaterdag besloten we om de highlights van Aberdeen te bekijken. Ik weet het... Inmiddels zijn we er al 2 weken (maar who is counting?!). Doordat ik leef op de campus en geen fiets heb, is het centrum 'onbereikbaar' (lees: 15 minuten met de taxi, 30 minuten met de bus en 60 minuten lopen). Maar met ons goede gedrag zijn we naar de stad gelopen. Eenmaal in het centrum, gingen we langs de Tourist Information om daar te vragen wat de beste bezienswaardigheden zijn van Aberdeen. Het kwam neer op: het strand, Footdee (fishing village), de haven, enkele museums en the David Welch winter gardens. Geloof het of niet: de zon scheen, dus we vonden het zonde om een museum in te gaan. De museums kunnen we beter bewaren voor de regenachtige dagen (die komen nog, dat is ons verzekerd door de mensen hier). De rest van de bezienswaardigheden hebben we wel bekeken. Footdee en de winter gardens waren mijn favoriet! Echt een aanrader mocht je ooit nog in Aberdeen komen (of mij opzoeken!). De haven is zeer industrieel. Naar mijn mening is het niet de moeite waard om er een blik op te werpen. Rond lunchtijd begonnen onze maagjes te knorren en roken we heerlijk eten. We besloten onze neus te volgen en ons te laten verrassen door wat we zouden aantreffen. Geen typisch Schots eten, maar Thais. Het was ontzettend lekker en goedkoop - nog een aanrader. Rond half 6 zagen we een leuke pub (meer Schots dan onze lunch). We konden het niet laten om er en biertje te drinken.

Vandaag was het wel zo ver: social tennis van 2-4 pm. Ik was er helemaal klaar voor. En het tennis team is ook klaar voor mij: ze vroegen of ik volgende week mee kan spelen om zo mijn ranking te bepalen. Happy me!!

  • 18 September 2016 - 20:52

    Renee:

    Heel goed gedaan! Al die tennislessen werpen dan toch (eindelijk) hun vruchten af! Hahaha. Maar nog even afwachten in welk team je komt dus. Fijn dat je de toeristische attrakties van Aberdeen vast gaat onderzoeken, weten wij precies wat we moeten bekijken als we op 5 november Aberdeen en omgeving onveilig komen maken. Ziet er prachtig uit op de foto's. Fijne week!

  • 22 September 2016 - 23:06

    Cecile:

    Hey Sabien! Op de een of andere manier krijg ik geen mail bij updates maar heb net je laatste verslagen gelezen. Klinkt heerlijk allemaal! Liefs vanuit Nijmegen

  • 23 September 2016 - 10:38

    Sabien Gijsberts:

    Ohh interessant! Ik heb er even naar gekeken. Volgens mij is alles nu goed en krijg je bij een volgende update wel een mailtje! Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 10969

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: