2e schoolweek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 2e schoolweek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

2e schoolweek

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

25 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Maandag zag ik een bekend gezicht de Duitse les binnenlopen. Maar waar kende ik hem van? Toen schoot het mij te binnen: social tennis van afgelopen zondag. Netjes en op mijn beste Duits (we zaten tenslotte in de les) vroeg ik: Hast du gestern Tennis gespielt? Hij had mij ook herkend. Bovendien was hij ook gevraagd om mee te doen aan de tennis trials, dus we maakten plannen om nog een keer samen te trainen voor onze wedstrijden. 's Avonds gingen we (Fabulous Five) naar de Disney Quiz in de Campus Sports Bar. Ieder van ons (zoals eigenlijk iedereen) had de meeste Disney films wel gezien. We gingen er dan ook heen met goede moed om er later vandoor te kunnen gaan met de hoofdprijs (lees: 200 pond). De moed zonk ons al gauw in de schoenen toen we de vragen hoorden. Vragen als: "Wat waren de originele namen van Mickey en Minnie Mouse?" vlogen ons om de oren (wie weet dit soort dingen?!). Helaas werden we dan ook geen 1e, maar zoals jullie allemaal weten is meedoen belangrijker dan winnen.

Dinsdagochtend (lees: 10.30, dus ik had genoeg tijd om uit te slapen) gingen Phillip en ik tennissen om ons voor te bereiden op onze trial matches. Het zonnetje scheen en het was heerlijk tennis weer. Zo fijn dat er tennisbanen zijn bij Hillhead. In plaats van een half uur te moeten fietsen - zoals in Utrecht - is het nu maar 3 minuten lopen naar de tennisbaan. De banen zijn wel een stuk minder dan de banen bij de sports village - maar er kan op worden getennist en dat is het belangrijkste. Op mijn avondprogramma stond het volgende: de was doen. "Duurt dat een avond?", ik hoor het jullie denken. En ik kan je verzekeren: hier duurt het een avond. We hadden om half 8 afgesproken bij de wasserette en om half 12 liepen we met onze gewassen kleren terug naar ons huis. Nee, natuurlijk hebben we daar niet 4 uur gekeken naar hoe de wasmachine rondjes draait. In de tussentijd gingen we terug naar mijn huis en hielden we een kleine wijnproeverij met verschillende soorten kaas. Zo erg was het wachten dus niet. Maar nu zijn jullie natuurlijk nieuwsgierig naar het feit waarom het zo lang duurde... Ik zal het uitleggen. Eerst deden we onze was in de wasmachine (makes perfect sense). Vervolgens konden we 1.5 uur later onze was in de droger doen. Dit hadden we dan ook netjes gedaan. Toen we onze was uit de droger haalden (ongeveer een uur later), was het niet droog. Verrassing: je had gedacht van wel, want drogers horen te drogen. We verdeelden onze was en stopten het in twee drogers. We probeerden het nogmaals: tried again, failed again.

Ik zal jullie niet te veel vervelen met verhalen over school, maar wat ik woensdag moest doen tijdens mijn Duits tutorial wil ik toch even kwijt. We moesten met de klas (lees: 11 mensen en 1 docente) een cirkel vormen in het midden van de klas. Vervolgens moesten we ons allemaal voorstellen. Maar niet op de normale manier: Hallo ich bin Sabien. Nee, we waren immers in een les. Een les over bijvoeglijke naamwoorden. Dus je moest je voorstellen met je naam en een bijvoeglijk naamwoord die begint met de eerste letter van je naam. Ik zei: Hallo, ich bin sportliche Sabien. Maar dat was nog niet alles: je moest er ook een gebaar bij maken. Mijn gebaar was de forehand van tennis. En nadat je je had voorgesteld, moest de klas in koor zeggen: Hallo sportliche Sabien - met het gebaar. Je kan mijn enthousiasme over deze les wel merken. Verder was het woensdag tijd voor mijn wedstrijden! Eindelijk! Ik moest 3 wedstrijden spelen. Vanwege de tijd speelden we maar één set per wedstrijd - niet tot 6, maar tot 4 games. Spannend - zou je denken. You are wrong. Ik won elke wedstrijd met 4-0. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik niet voor niks heb geoefend! 's Avonds was het tijd voor de derde Harry Potter film. Movienight is always a good idea.

Donderdag zaten we stipt om 11 uur in het klaslokaal. Geen leraar te bekennen. Toen er na 25 minuten nog steeds geen leraar was, zijn we maar gegaan. De les duurt immers maar een uur, dus de kans dat hij nog zou komen schatten we erg klein. Na onze lessen zijn Eva en ik naar de stad gelopen. We gingen naar de nieuwe Bridget Jones film. Het is echt een geweldige, grappige en romantische film (tip: ga de film zien!!!). We hebben zo ontzettend veel gelachen. Daarna zijn we lekker uiteten geweest! Om jullie te laten watertanden, heb ik een foto toegevoegd van mijn dessert: een oreo cheesecake...

Vrijdagochtend was productief: ik zat braaf aan mijn Spaans huiswerk en ik deed mijn schoonmaaktaak. Ook maakten de tennis teams de rankings bekend in de ochtend. Ik was heel erg blij met mijn ranking: 2e van de 22. Op woensdag hebben we onze eerste wedstrijden in St. Andrews - en ik mag spelen!!! Ik ben heel benieuwd en heb er heel veel zin in. In de middag gingen Eef en ik naar de stad. Ik deed mijn shirt (waarop staat: I'm a great shopper) eer aan. We hadden om 7 uur afgesproken in de stad met Jeanny en Svenja om een eigen pubcrawl te doen. Alle vier zouden we één pub kiezen waar we heen zouden gaan. Aangezien Eef en ik niet genoeg tijd hadden om naar huis te gaan, te koken en te eten, en weer terug naar de stad te gaan - moesten we noodgedwongen in de stad eten (ontzettend vervelend, dus niet). Na een heerlijke Thaise maaltijd, vervolgden we onze weg naar de eerste pub: Brewdog. Het was een geslaagde girlsnight. We besloten een taxi naar huis te nemen - maar waren zo druk aan het praten tijdens onze zoektocht naar een taxi dat we uiteindelijk het hele eind terug zijn gelopen...

  • 25 September 2016 - 19:02

    Renée:

    Leuke week weer zo te lezen! Erg benieuwd naar de verder tennisavonturen in Schotland!! Het is niet zo een grote sport daar, ondanks Andy Murray. Het niveau van de duitse lessen mag wel wat omhoog zo te lezen, haha. Nou ja geniet er maar van! Liefs en kus uit Warnsveld, paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 10978

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: