3e schoolweek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 3e schoolweek - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

3e schoolweek

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

02 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Maandagavond was het tijd voor de eerste team training. Ik was heel benieuwd want tot nu toe was ik nog niet heel erg onder de indruk van het tennisniveau. Maar deze meiden konden wel een balletje slaan. Vooral onze team captain kon er wat van. Ik kwam er later achter dat zij voor Bulgarije heeft gespeeld en training heeft gehad van de Bulgaarse Fed Cup Coach. Echt heel tof! Tijdens onze wedstrijddagen zal ik voornamelijk met haar dubbelen.

Dinsdagmiddag gingen Jeanny, Svenja en ik de stad in om te shoppen. Er was een speciaal evenement: student lockdown. Het winkelcentrum werd om een bepaalde tijd gesloten en daarna opnieuw geopend. Maar na de heropening was het winkelcentrum alleen toegankelijk voor studenten. En het beste moet nog komen: in elke winkel was er minimaal 20% korting. Deze kans konden we natuurlijk niet laten schieten!!!

Woensdag was het zo ver: onze eerste wedstrijddag. Om 10.15 uur verzamelden we op Union Square. Daar namen we de bus naar St Andrews (via Dundee). Het was een zeer lange rit. We kwamen rond 1 uur aan bij de studenten tennisvereniging van St Andrews. Helaas was het geen goeie dag voor ons (understatement: het was een regelrechte ramp). De tegenstanders waren ontzettend goed. Ik speelde de 2e singel en na een tijdje vroeg mijn tegenstander: Are you Dutch? Mijn antwoord spreekt voor zich... En wat bleek: zij was ook Nederlands. Ik had mijn tennisshirt aan van Utrecht (daarom vroeg zij dit). Wat een toeval! Na deze ontdekking, vlogen uitspraken als "mooie bal" vlogen over het veld. Zoals ik al gezegd had, was het geen goeie dag voor ons: we verloren namelijk alle 6 de wedstrijden en wonnen 7 games in totaal. Vorig jaar was het 1e team gepromoveerd, en zoals uit deze wedstrijden blijkt zit er veel verschil tussen de leagues...

Donderdagavond was er een teambonding night voor de damesteams. Het thema was: bright, neon sports clothes. Ofwel: the brighter, the better. We begonnen met cocktails en wijn bij Sophie thuis. Ook werden de verplichte 'ijsbreker spelletjes' gespeeld. Een en al gezelligheid! Ook de mannenteams hadden een teambonding avond. Rond 23.30 gingen we de stad in om de mannenteams te 'ontmoeten' in Underground. A night to remember! Alhoewel ik er zeker van ben dat sommigen moeite zullen hebben om zich de avond te herinneren.

  • 02 Oktober 2016 - 20:17

    Renée:

    Nou, een hele reis om zo afgedroogd te worden!! Dat kan alleen maar beter worden de volgende keer! Ach ja, toch een leuke ervaring om dit zo mee te kunnen maken! Zie je door de weeks ook nog wat van het ruige schotse land

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 10994

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: