5e schoolweek en het weekend - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu 5e schoolweek en het weekend - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sabien Gijsberts - WaarBenJij.nu

5e schoolweek en het weekend

Door: Sabien

Blijf op de hoogte en volg Sabien

16 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Er wordt wel eens gezegd: een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. In dat geval ben ik geen ezel, want ik stoot mij wel degelijk aan dezelfde steen. Maandag at ik namelijk weer mijn broodje onderweg naar Spaans les- maar ik was nu voorbereid op een eventuele aanval van de meeuwen - alleen toch niet zo goed voorbereid als ik dacht. Want helaas, de meeuw was mij weer te snel af. Voortaan eet ik mijn lunch veilig binnen op. Verder was het op maandag weer tijd om te tennissen. We hebben na deze training unaniem besloten dat maandag onze dag niet is, want het tennissen ging - net zoals vorige week - niet geweldig. Maar we hadden in ieder geval onze beweging gehad. 's Avonds was het bij ons thuis een Spaanse avond. Ane en Itsaso zorgden voor een Spaans diner: tortilla de patatas. Wat hebben we gesmuld! Ook op dinsdag werd er weer volop getennist door het damesteam - want oefening baart kunst. Helaas was het woensdag tijdens de matches geen hoogstaande kunst. Er was geen sprake van een Picasso, maar meer iets in de richting van een Karel Appel. Wat ik dus probeer te zeggen: we hebben 5-1 verloren. Het lichtpuntje van de matches: ik kan tenminste zeggen dat ik in Glasgow geweest ben - want daar moesten we namelijk spelen. Woensdagavond was er een tennis social - waar we helaas niet bij konden zijn, omdat we pas laat uit Glasgow terug zouden komen (lees: half 11 's avonds, terwijl we om half 11 's ochtends vertrokken waren). Om ons enorme verdriet toch weg te kunnen drinken en eten, kochten we ieder een fles wijn en de nodige snacks voor de terugreis. De terugreis was dus een feestje. Eenmaal weer in Aberdeen gingen we snel naar Nicola's huis om onze spullen te droppen, ons om te kleden en ons op te frissen. Want ondanks dat we de social gemist hadden, gingen we wel naar de "afterparty" in Institute - onder het mom van: liever te dik in de kist dan een feestje gemist. Het werd een onvergetelijke avond (letterlijk en figuurlijk). Op donderdagavond hielden Svenja, Jeanny, Eva en ik een diner. We hadden van te voren lootjes getrokken wie welke gang zou maken - en dit bleef geheim tot het moment suprême, net zoals het gerecht dat je ging maken. We hebben onze buikjes tonnetje rond gegeten, want alles was even heerlijk. Ik kan mijn receptenboek flink aanvullen met nieuwe gerechten - en daar zullen mijn lieftallige huisgenootjes vast blij mee zijn. Vrijdag was het over met de pret: studeren, studeren en studeren. En heel veel regen - zoals Jeanny zo mooi zei: "As if this is the end of the world.". Het hield namelijk maar niet op! Aan de ene kant was het fijn dat de regen met bakken uit de lucht kwam, want daardoor waren we wel gedwongen binnen te blijven. Dat hebben we dan ook gedaan: vrijdag, zaterdag en zondag hebben doorgebracht in de studieruimte van Hillhead. Waarom vraag je je af? Nou, ik heb maandag een Duits tentamen en vrijdag een essay deadline. Wish me luck!!!

  • 16 Oktober 2016 - 22:17

    Renée:

    Klinkt weer als een week die voorbij is gevlogen! Veel gezellige activiteiten, met lekker eten. Wij hebben ter voorbereiding op onze Schotse reis net samen met Ciel en Wim, Sheperds pie gegeten. Was erg gezellig. We hebben veel zin in ons Schotse weekendje. Jij veel succes morgen met Duits en met je essay. Liefs en dikke kus van paps en mams

  • 17 Oktober 2016 - 12:39

    Renée:

    Hmm, het lijkt wel of jij met zeemeeuw Sam te maken hebt! Zie onderstaande artikel!

    "In juli 2007 verwierf een zeemeeuw in Aberdeen genaamd Sam internationale bekendheid als winkeldief. De vogel stal regelmatig een zak chips bij een plaatselijke krantenkiosk. De meeuw was niet alleen erg sluw, hij had ook een uitgesproken smaak. Sam pakte alleen de zakken van het merk Doritos met de smaak kaas. Hij was erg geliefd bij de klanten van de Schotse winkel, die vaak bereid waren om de gestolen zakken te betalen."


  • 18 Oktober 2016 - 14:51

    Cecile:

    Die Schotse meeuwen zijn knap brutaal… De shepherd’s pie die we in Warnsveld aten was heerlijk (en het etentje reuze gezellig). Het smaakte kortom naar meer. Dat wordt wat begin november! Hoe is je Duitse tentamen gegaan? Liefs!

  • 23 Oktober 2016 - 21:44

    Sabien Gijsberts:

    Wat gezellig en lekker! Over 2 weken ben ik er ook bij!!! Of nouja, jullie bij mij ;)
    Het zou zo maar Sam kunnen zijn, of eentje die er sterk op lijkt!
    En mijn Duits tentamen ging best prima! Dus dat was fijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Studeren in Schotland

Van september - december.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2017

Edinburgh

19 December 2016

Laatste week

13 December 2016

Tentamenweek

04 December 2016

12e schoolweek en het weekend

27 November 2016

11e schoolweek en het weekend
Sabien

Volg mijn ervaringen in Schotland.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 10979

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 21 December 2016

Studeren in Schotland

Landen bezocht: